جایزه کتاب سال فارس در دستان نویسندگان برتر جای گرفت
نویسنده خبر : مدیر سایت    
یکشنبه 21 دی 1399
    
تعداد بازدید: 2877
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/10/21
منبع : ایرنا

رگزیدگان جایزه کتاب سال استان فارس که با هدف معرفی، تبیین و تشریح فرهنگ جنوب کشور برگزار شد، در شیراز پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.

در آیینی که شامگاه یکشنبه برگزار شد، نخستین جایزه کتاب سال فارس با رویکرد احیای قلم و نام بزرگان این استان، در سه حوزه کلی ادبیات، تاریخ و هنر و معماری اهدا شد و برگزیدگان تقدیر شدند.

در بخش شعر نیمایی، منصور اوجی با کتاب یک عمر شاعری به عنوان برگزیده، در بخش شعر کلاسیک علی ترکی با کتاب خلوت در باغ، صدرا ذوالریاستین با کتاب باران‌آسا و غلامرضا کافی با کتاب واقعه، شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش داستان، اکبر صحرایی با کتاب کتیبه ژنرال برگزیده اعلام شد. در بخش ترجمه محمود معلم برای کتاب تاریخ ادبیات اثر دو دروژن به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش کودک و نوجوان، نیایش ادریسی با کتاب دختر آلبالویی شایسته تقدیر شد و معصومه مرادی برگزیده برای کتاب روی دوش ابر به عنوان برگزیده شناخته شد.

در بخش پژوهش، خیرالله محمودی برای کتاب تحفةالسالکو، عبدالرحمان مجاهد نقی برای کتاب جستارهایی در اسطوره به عنوان شایسته تقدیر اعلام شدند.

در بخش تاریخ و جغرافیا، نصرالله مالکی با کتاب دشتستان و غضنفرالسلطنه برازجانی شایسته تقدیر شناخته شد.

تقدیر ویژه این دوره از کتاب سال استان فارس به کاووس حسنلی در بخش تاریخ و به سبب نگارش کتاب یازده جلدی دو دهه سخنوری اهدا شد.

سید مهدی میرعظیمی نیز به دلیل انتشار مجموعه کتاب‌های یک‌صفحه‌ای، شایسته تقدیر ویژه در استان فارس شناخته شد.

جایزه کتاب فارس را نویسندگان نام‌آشنای این دیار، ابوتراب خسروی در بخش داستان، قاسم کاکایی در بخش دین، احمد اکبرپور در بخش کودک و نوجوان، محمدرضا خالصی در بخش شعر و مصطفی ندیدیم در بخش تاریخ، داوری کردند، ‌همچنین ناشر برگزیده ایران، داریوش نویدگویی نیز به عنوان عضو اصلی شورای سیاستگذاری اولین جایزه کتاب سال به بررسی آثار پرداخته است.

از   0   رای
0

  نظراتـــــ