هفتمین نشست کتابخوان مجازی در شهرستان پاکدشت
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 29 دی 1399
    
تعداد بازدید: 2722
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/10/29
منبع : نهاد کتابخانه های عمومی استان تهران

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت و مسئول کتابخانه سیار یار مهربان، هفتمین نشست کتابخوان مجازی با حضور کتابدارانی از نقاط مختلف کشور برگزار شد.

سید مهدی میرعظیمی نویسنده و خالق داستانهای یک صفحه ای از شهر شیراز مهمان ویژه این برنامه بود. این مروج فرهنگ کتابخوانی و کارآفرین در حوزه فرهنگ در مورد ایده ی داستان های یک صفحه ای گفت:  طرح داستان های یک صفحه ای در سال ۱۳۹۵ کلید خورد و تا امروز  به صورت صوتی و بریل منتشر شده است. ما همچنان به تولید این داستان ها به صورت صوتی در یک تشکیلات کاملاً مستقل ادامه می دهیم. هدف از این طرح علاقه مند کردن افراد جامعه به مطالعه است و خصوصاً کسانی که وقت کافی نداشتن را،  بهانه ای برای عدم مطالعه عنوان می کنند. می خواهیم آنها با خواندن داستان یک صفحه ای به مطالعه بیشتر ترغیب شوند.
مهمان ویژه نشست کتابخوان ادامه داد:  هدف ما این است که امید را در دل نسل جدیدمان تقویت کنیم. با تمام فشارها و ناامیدی هایی که بر ما تزریق می شود، در نهایت قرار نیست جریان حوادث، ما را به هر طرفی که خواست ببرد. ما در کنار هم به این باور می رسیم که ریگ محکم ته جوی آب هستیم، نه توت روی آب. همچنین در جلسات هفتگی که قبلاً به صورت حضوری برگزار می شد و فعلاً به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا در فضای مجازی برگزار می شود، آموزش داستان یک صفحه ای خصوصاً برای نوجوانان را برگزار می نماییم. ما این آمادگی را داریم که در کارگاهی که از طرف اداره کتابخانه های عمومی برگزار شود، با سایر  نوجوانان در ارتباط باشیم و اصول نوشتن داستان را به آنها آموزش بدهیم.
سید مهدی میرعظیمی در پایان بیان کرد: ما در تعامل با نسل نوجوان، یک سری از ترفندهای مفید را به آنان می آموزیم تا امیدوارتر در جامعه حاضر شوند. همچنین ترفندهای کسب و کار را با آنها در میان می گذاریم تا از همین حالا برای بازار کار آینده آماده شوند.  
پایان بخش این نشست، خوانش چند داستان یک صفحه ای توسط سید مهدی میرعظیمی بود.
گفتنی است این نشست در بستر فضای مجازی اسکای روم برگزارشد و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

از   0   رای
0

  نظراتـــــ